maandag 19 december 2016

Apotheek

Apotheek en ik dat gaat niet samen, altijd is er wel wat met een apotheek, alleen de apotheek in het ziekenhuis heb ik tot op heden geen problemen mee gehad. even afkloppen maar.

Afbeeldingsresultaat voor tegeltjes wijsheid humor hoofdpijn

Apotheek in het dorp, deze heeft een communicatie stoornis 😂, zowel naar mij toe als in de systemen.
Allereerst het kost zoveel tijd voor de mens en het gaat zo langzaam in de apotheken, alsof wij niets anders te doen hebben.
Waarom moet een zieke cliënt, continu naar de apotheek gaan om te vragen of zijn medicatie al binnen is, voor mij is dat twee bussen nemen in weer en wind, circa 40 min heen met de bus en 40 min terug met de bus.
Dit is voor de dichtstbijzijnde apotheek. Zat er maar een om de hoek.
Dan denk je eerst bellen van te voren en dan zegt een medewerker van de apotheek dat het binnen is, hoera denk je dan en ik ga weer is die twee bussen nemen naar de apotheek.
Bij de apotheek aangekomen blijkt het nooit is aangekomen en dan sta je dan voor de zoveelste keer twee bussen verder en minder energie voor die dag, die ik graag aan wat anders had willen besteden.
Helaas is dit niet 1 keer gebeurd maar helaas meerdere keren.
Dan denk je ik ga het bij een ander proberen en weer stuit je op dezelfde problemen als hierboven.

En als je dan denkt dat ze over de medicatie meedenken, dat medicatie niet samengaat of dat je ergens allergisch voor bent, maar nee ze geven alles mee met de zieke patiënt, do it your self.

Dan stap je over naar een webapotheek en daar kunnen ze weer niet lezen en wordt de medicatie weer niet op het gewenste afleveradres afgeleverd.

De onderlinge strijd tussen huisarts en de webapotheek, waar ik als patiënt de dupe van ben.
Praktijkassistent wil niet bellen naar de webapotheek omdat het een duur betaald telefoonnummer is.
Willen de medicatie niet tijdig accorderen als deze is aangevraagd door een webapotheek.
Kortom bij elke aflevering van mijn medicatie is er wel wat de laatste tijd en ben ik bezig met of de huisarts te bellen of de apotheek te bellen over mijn medicatie.

Dan opeens krijg ik een rekening van de apotheek ik moet opeens betalen voor een medicijn die ik al jaren ondertussen gebruik 

  •  7, 96 Euro voor terhandstelling 
  •  1,81 Euro voor de medicatie 

En deze rekening komt elke 6 weken terug.....


Als ik dan navraag doe bij de apotheek, toch wel iets geschrokken van de ongelijkheid van deze rekening, 7, 96 naar de apotheek om een doosje te pakken en als je er navraag naar doet, dan geven zij aan dat hebben de verzekeraars afgesproken met elkaar!!!
Dat zijn hun afspraken, wie komt er voor de gewone mens op, niemand!

Lekker zakkenvullers allemaal bij elkaar in de Zorg!

Als ik een brood koop dan komt er ook niet nog is een service fee bij van 7,96 euro, voor de bereiding, voor de bakker en het winkelpersoneel!

Waarschijnlijk komt er bij de bakker nog is een nachttoeslag dan bovenop. 😁
Betekent dit, dat dit een goudmijntje voor de Apotheker is, zolang er geen bereiding is toegepast, komt er tegenwoordig niet bijna alles kant en klaar uit 1 magazijn in Nederland.

Ik zal het wel niet snappen meer allemaal, teveel medicatie zeg ik dan maar!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten